Meghan Markle Denies Rumors About Frogmore Cottage and Dad in Court Documents
WENN/Avalon
Celebrity

In new legal papers amid her battle against The Daily Mail and Mail on Sunday, the Duchess of Sussex accuses the publications of omitting key parts of a letter she wrote to her father Thomas Markle.

AceShowbiz - Meghan Markle's legal battle against the British press continues. In legal papers that were filed on November 11, the Duchess of Sussex set the records straight after "untrue" stories about her were published by the tabloids in order to "negatively" portray her.

Among rumors that Meghan tackled in the court documents were the ones concerning her N.Y.C. baby shower, her relationship with her dad and her newly renovated home in Windsor. The Daily Mail and Mail on Sunday claimed she and Prince Harry installed £5,000 copper bathtub in Frogmore Cottage in addition to spending £500,000 on soundproofing the house, which reportedly boasted a yoga studio, an orangery and a tennis court.

The Duchess, however, claimed that the aforementioned items don't "exist and is completely untrue." She also accused the publications of omitting key parts of a letter she wrote to her father Thomas Markle.

"The omitted or suppressed parts of the letter amount to almost half of the actual contents," stated the filing. "The omitted parts demonstrate the claimant's care for her father and others, as well as her concern about the UK tabloid media exploiting her father."

In the court documents, it was also stated that Meghan "has a long history of looking after her father's welfare and trying to find solutions to any health problems," unlike the rumors. Additionally, the docs said that Meghan reached out to her dad before the wedding in order to "protect him, as well as to ensure that he would be able to come."

As for the baby shower she held with her friends in New York without her mom, the docs stated that Doria Ragland "was of course invited, and the claimant also offered to buy her airline tickets. However, her mother was unable to attend due to work commitments."

Meghan also called the stories that suggested the party was only attended by a relatively new circle of celebrity friends "untrue and offensive." The court papers said, "The baby shower (which actually cost a tiny fraction of the $300k falsely stated in the article) was organized and hosted by one of her best friends from university. The fifteen guests who attended the shower were close friends and included long-term friendships some of which had existed for over 20 years."

Meanwhile, The Mail on Sunday has responded to the new legal documents. A spokesman told the BBC, "There is nothing in this document which changes that position."

You can share this post!

Related Posts